O úklidu společných prostor bytového domu se vždy rozhoduje na domovní schůzi. V ideálním případě hlasování probíhá s většinovou účastí a před hlasováním je samozřejmě žádoucí všechny obeznámit o situaci a návrhu nechat uklízet a čistit tato místa profesionální firmou. Odměna za práci úklidové firmy se bude strhávat z domovního fondu oprav a bude také k dispozici k nahlédnutí v rámci ročního, případně čtvrtletního vyúčtování. Lidé v domě zkrátka musí vědět, kolik to bude stát, a zda se tato investice vyplatí.
Ta se vyplácí zejména tehdy, nejsou-li nájemníci a majitelé bytů schopni se dohodnout na svépomocném úklidu, anebo jej komplikují zdravotní důvody, případně jiné důvody, například nedostatek času a pracovní vytížení spolubydlících.
S čím si poradí úklidová firma ve vašich společných prostorách bytového domu
Vstupní vestibul – zde jsou k dispozici poštovní schránky, ocelová rohož, dlažba, několikeré prosklené dveře, svítidla a vypínače. To vše bude zapotřebí udržovat v čistotě a pochopitelně největší procento znečištění připadne na podlahu.
Výtah – kabina výtahu je také zapotřebí čistit od mastnoty lidských dlaní, otírat od prachu madla a svítidlo a vytírat podlahu ve výtahové kabince.
Sklepní prostory – sami rozhodnete, do kterých prostor ve sklepě vpustíte úklidovou firmu. Většinou se to netýká sklepních kójí jednotlivých bytů, ale pouze kočárkárny, odkládacího prostoru pro balkonové rostliny, sušárny prádla atp. Zde je zapotřebí zejména vytírat podlahy a čistit dveře a svítidla od prachu a jiných nečistot.
Schodiště – vytírání schodišť je záležitost pravidelného úklidu minimálně jednou týdně. Takto to provádí samotní majitelé bytů či nájemníci, dokud si neodhlasují oslovení úklidové firmy.
Okna, parapety, vypínače, svítidla na chodbách – i toto podléhá úklidovým pracím a úklidové firmy s tím samozřejmě počítají.